vineri, 13 ianuarie 2017

Exerciţii de focalizare a celor 5 simţuri





1. Concentrarea vizuală:
• Cu ochii închişi: Alege un obiect, pe care îl aşezi în faţa ta, de exemplu: un cuţit, o furculiţă, un creion, o cutie de chibrituri etc. Priveşte cu atenţie obiectul ales pentru un timp. Ţine minte forma şi culoarea lui, apoi închide ochii şi imaginează-ţi obiectul respectiv cât mai real, astfel încât să arate la fel ca în realitate. Dacă va dispărea din imaginaţie, adu-l înapoi. Nu te descuraja de eşecurile iniţiale, iar dacă oboseşti schimbă obiectul. La început, nu exersa mai mult de 10 minute, dar în timp, poţi ajunge la 30 minute. Ca să-ţi monitorizezi întreruperile, foloseşte siragul de mărgele. Exerciţiul este complet dacă te poţi focalize mintal pe obiectul respectiv timp de cinci minute consecutive.

• Cu ochii deschişi: Dacă ai ajuns în acest punct, poţi practica exerciţiul şi cu ochii deschişi. În această fază trebuie să te concentrezi şi“să vezi obiectul plutind în aer” cu toate detaliile, cât mai real posibil. Este important să nu mai vezi şi altceva în afara obiectului ales. Numără întreruperile cu ajutorul mărgelelor. Menţine imaginea obiectului în aer pentru 5 minute, fără întrerupere.

2. Concentrarea auditivă:
Imaginează-ţi că auzi bătăile unui ceas (ticăitul lui). La început vei reuşi doar câteva secunde, dar, cu puţină perseverenţă, vei auzi sunetele din ce în ce mai clar şi fără întreruperi. După un timp încearcă să auzi bătăile diferitelor clopote, sunetele unor instrumente muzicale, sunetul vântului, al ploii etc. În aceste exerciţii este foarte important să te menţii doar la impresii auditive fără să-ţi apară în minte şi imaginile asociate. Dacă totuși ele apar, alungă-le din mintea ta. Acest exercitiu este complet când poţi păstra imaginaţia strict auditivă pentru 5 minute, fără întreruperi.

3. Concentrarea senzorială, de tip tactil:
Încearcă să produci, pe rând, senzaţii de căldura, răcoare, greutate, usturime, sete, oboseală şi să păstrezi aceste senzaţii câte 5 minute fără întrerupere. Dacă ai ajuns în punctul în care poţi genera orice senzaţie şi, în acelaşi timp, o poţi păstra pentru mai mult timp, poţi treci la următorul exerciţiu.

4.Concentrarea mirosului:
Imaginează-ţi că miroşi diferite flori: trandafiri, liliac violete etc. Ţine minte acest miros fără să permiţi să apară în minte şi imaginea picturală a acelor flori. Încearcă acest exerciţiu şi cu mirosuri dezagreabile, de diferite feluri. Repetă acest tip de concentrare până când esti capabil să-ţi imaginezi orice miros şi să-l menţii cel puţin 5 minute.

5.Concentrarea gustului:
Fără să te gândeşti la o mâncare sau o băutură anume, imaginează-ţi diferite gusturi, alegând, la început, pe cel dulce, amar, sărat şi acru/acid. Menţine-le timp de 5 minute.

SURSA: Franz Bardon, Iniţiere în hermetism.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu