miercuri, 3 mai 2017

EXERCIȚII (FĂCUTE DIMINEAȚA) PENTRU PURIFICAREA TRUPULUI ȘI A SUFLETULUI, PENTRU PĂSTRAREA SĂNĂTĂȚII PERFECTE



1) Răsfirați degetele (și ca și cum ar fi dinții unui pieptene), periați-vă părul, începând de unde începe linia părului din frunte și continuând până la ceafă, încet și fără să apăsați, de 100 de ori, dimineața. Astfel vor fi stimulate puntele de presopuntură de pe cap și se va reduce sau se va elimina durerea de cap, se va reduce tensiunea arterială, se va îmbunătăți vederea.
2) Dimineața, repetați de 30 de ori următorul exercițiu: frecați-vă rapid palmele una de alta până când se încălzesc, apoi puneți-le peste față, degetele mijlocii de-o parte și de alta a nasului. Apoi frecați ușor în sus și în jos, spre frunte și bărbie, continuați spre în lateral, spre obraji. Acest exercițiu îmbunătățește circulația sangvină la nivelul feței, reduce ridurile și tensiunea arterială, clarifică mintea.
3) Pentru a vă îmbunătății vederea, mișcați-vă ochii fără grabă, de 14 ori de la stânga la dreapta, apoi de 14 ori de la dreapta la stânga. Apoi închideți apoi brusc ochii și deschideți-i brusc larg.
4) Așezați-vă palmele peste urechi cu degetele orientate spre ceafă. Puneți degetele arătătoare peste cele mijlocii și miscați rapid arătătoarele ca și când ar aluneca de pe degetele mijlocii, lovid ceafa, auzindu-se un zgomot ca de tobă în zona cerebelului, de 36 de ori. Apoi presați urechile și zona cefei, apăsând și ridicând palmele de 24 ori. Masați-vă pavilioanele urechilor, insistând pe punctele dureroase. Acest exercițiu se poate face oricând vă simțiți obosiți, vă va reduce oboseala, vă va reda buna dispoziție. Este un exercițiu util eliminării țiuitului din urechi, afecțiunilor urechii și a amețelilor. Poate ajuta la îmbunătățirea auzului și memoriei.
5) Clănțăniți din dinți de 24 de ori. Apoi cu buricele degetelor, loviți ușor obrajii, începând din zona măselelor continuând astfel spre zona dinților din față, de 24 de ori. (Exercițiul ferește de paradontoză.)
6) Așezați-vă limba în cerul gurii și cu ea masați-vă palatul palatin. Apoi, mențineți limba în cerul gurii, împingând-o ușor în sus, strângând din perineu în acest timp, de 36 ori. Mențineți limba în cerul gurii, îndreptați-vă atenția la zona de sub limbă, lăsați saliva să se acumuleze, când se acumulează suficient, înghițiți-o în 3 etape. Când înghițiți prima dată, vizualizați că acest nectar al vieții, saliva, ajunge în partea dreaptă a Tantianului (situat la 4 degete lățime sub ombilic). A doua înghițitură de nectar ajunge în stânga Tantianului, iar a treia înghițitură, ajunge în centrul Tantianului.
7) Pentru a elimina aerul stagnant din plămâni, pentru a ameliora crizele de astm, pentru a fluidiza respirația și pentru a reduce durerile de piept: opriți-vă respirația pentru câteva clipe, inspirati adânc, umplând cu aer zona pieptului și a abdomenului. Ridicați încet capul, deschideți gura și expirati tot aerul inspirat. Repetați exercițiul de 5-7 ori. O altă variantă ar fi, să inspirați, stând pe scaun, și pe expirație să vă aplecați spre genunchi, mâinile pe lângă corp, expirând presați corpul de coapse.
8) Pentru a îmbunătății peristaltismul intestinal și respirația, pentru a elimina mâncarea stagnantă din stomac și intestine, pentru a calma durerile date de indigestie, pentru o mai bună absorbție a nutrienților din alimente și pentru a previ și vindeca bolile intestinale sau gastrice, este util următorul exercițiu: frecați palmele una de alta pentru a le încălzi, apoi așezați-le una peste alta pe ombilic sau în zona Tantianului. Bărbații vor așeza palma dreaptă peste stânga, femeile invers. Apoi masați, rotind palmele astfel așezate, în sensul acelor de ceasornic de 36 de ori, pornind de la cercuri mici la cercuri mari, ca într-o spirală care începe de la ombilic. Apoi masați de 36 de ori, în sens invers acelor de ceasornic, de la cercuri mari la cercuri mici, ca într-o spirală care se termină la ombilic.   În cazul diareei acest masaj se execută doar contra acelor de ceas. În cazul constipațiilor masajul se excută doar în sens orar.
9) Pe apnee cu aer în plămâni, contractați anusul puternic și împingeți-l în sus. Pe relaxarea contracturii expirați. Repetați exercițiul de 5-7 ori. Acest exercițiu întărește energia rinichilor, ridică energia Yang, ajută în cazurile de prolaps al anusului, uterului, vezicii urinare și al intestinelor. Util în cazurile de fistulă anală, probleme ale prostatei sau impotență.
10) Pentru întărirea încheieturilor, eliminarea energiei stagnante din membre, îmbunătățirea circulației, eliminarea durerilor articulare și prevenirea „înțepenirii” membrelor, rotiți-vă brațele, ținându-le ridicate, parallel cu solul, de 24 de ori într-un sens și de 24 de ori în sens invers. Lăsați brațele pe lângă corp, încleștați și relaxați pumnii de 24 de ori. Scuturați brațele. Repetați totul de 9 ori.
Apoi așezați-vă pe scaun, ridicați un picior în poziție orizontală, împingeți călcâiul în sus, întinzând astfel și ligamentele. Mișcați piciorul în laterale, apoi în sus și în jos. Schimbați piciorul și repetați procedura. Acesta este un set. Efectuați 9 seturi.
11) Acest exercițiu se poate face seara înainte de culcare. Se spală tălpile, se freacă zonele dureroase și pernulețele de sub degete. Se face presopunctură pe punctul rinichilor din centrul tălpilor, Ki 1- Yongquan, de 50-100 de ori. Exercițiul întărește rinichii, încălzește picioarele, îmbunătățește vederea și funcționarea ficatului, echilibrează sistemul hormonal, relaxează și elimină insomnia oferind un somn odihnitor.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu