duminică, 7 mai 2017

Şapte grade ale progresului sufletului



„1. sufletul carnal: în acest prim nivel omul este învins de dorinţe şi pasiuni. Este, în sensul literal al cuvântului, un server al ego-ului. Cu toate acestea, ca tot ceea ce există se îndreaptă către Dumnezeu, de asemenea, o bucată din suflet e spre El dar în mod inconştient. Acesta „locuieşteˮ în întregime într-un univers senzorial şi starea lui de a fi este ignoranţa.
2. sufletul dojenitor: în acest al doilea grad omul
devine conștient de situația sa şi se judecă critic. Acum, chiar dacă natura anterioară nu a dispărut, inima se simte propulsată în căutarea de „cevaˮ mai mare şi înalt. În acest stadiu, se spune că omul este luat de Dumnezeu şi se naşte în el o simpatie pentru problemele spirituale.
3. sufletul inspirat: aici, omul depune eforturile în practica pentru a creşte în virtuţi. Se simte inspirat de Dumnezeu, devine calm, generos şi caută să ejecteze ignoranţa din viaţa lui. Calea lui se îndreaptă spre Dumnezeu şi el ştie asta; e o călătorie spre Dumnezeu şi starea sufletului e iubirea.
4. sufletul potolit: în sfârşit în acest grad se dobândeşte o certitudine. Nu mai merge spre Dumnezeu, ci cu Dumnezeu. Se simte în pace cu sine însuşi, şi nimic nu-i pare greu. Devine generos, amabil şi iartă totul, ignorând defectele altora. Se oferă pe sine pentru ceilalţi şi pentru Dumnezeu, a ajuns la starea de supunere totală.
5. sufletul împlinit: aici se ajunge la maturitate spirituală. Pelerinul spiritual acum călătoreşte în interiorul lui Dumnezeu, cunoscând aşa acceptarea totală şi ajunge la primul nivel de uniune: uniunea de acţiune. Starea lui de a fi e nonexistenţa.
6. sufletul satisfăcut: uniunea în acţiune se alătură acum uniunii în esenţă. Omul se cunoaşte acceptat de Dumnezeu, continuând calatoria spirituală pornind de la Dumnezeu. A unificat complet dragostea pentru creare cu dragostea pentru creator, iar starea lor de a fi este dăruire.
7. sufletul realizat: aici se atinge cea mai completă şi perfectă maturitate spirituală. Recunoaşte acum, unitatea în multitudinea şi multitudinea în unitate, devenind o fiinţă universală cu atribute divine. Călătoria se desfășoară acum în Dumnezeu, îndeplinind uniunea supremă şi eternităţii. Starea lui de a fi este permanenţa şi traiului în Dumnezeu.”              

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu