marți, 13 iunie 2017

PARTEA 1.TEHNICA DE VINDECARE: JIN SHIN JYUTSU



Semnificația degetelor.
Mudrele Jin Shin Jyutsu.
Exercițiile Treimii.
Tehnici Jin Shin Jyutsu pentru diferite afecțiuni.
Tehnica Jin Shin Jyutsu pentru animale.
Conexiunile dintre Jin Shin Jytusu, astrologie și orarul de funcționare al organelor interne.

Pentru început voi reda câteva date de bază, voi continua cu descrierea unor metode Jin Shin Jyutsu pentru diverse afecțiuni și câteva exerciții de energizare.
Am scris despre Jin Shin Jyutsu (http://uniuneaspirituala.blogspot.ro/2016/01/jean-shin-jyutsy.html) dar acum revin cu câteva completări.
Jin Shin Jyutsu se pronunță Gin Sin Gitsu.
Arta straveche de vindecare japoneză Jin Shin Jyutsu este tehnica prin intermediul căreia se eliberează tensiunea din corp, se atenuează durerea și se restabiliește starea de sănătate fizică, psihică, emoțională. Jin Shin Jyutsu se poate aplica pe propia persoană, pe altă persoană și pe animale.
Jin Shin Jyutsu lucrează pe 26 de puncte energetice aflate de-a lungul meridianelor energetice ale corpului uman. Aceste puncte energetice tind să se blocheze datorită unor emoții negative. Aceste 26 de puncte energetice, în Jin Shin Jyutsu, se numesc chei de energie, SEL (safety energy locks). Tensiunea, stresul și oboseala se pot acumula în timp și pot duce la durere, disconfort și boli. Din fericire, corpurile noastre au instrumente integrate pe care le putem folosi pentru a restabili echilibrul și fluxul energetic. Utilizând propriile mâini putem accesa aceste chei pentru a elibera efectele tensiunii, stresului și oboselii. Fiecare cheie are un scop specific și se referă la diferite aspecte ale bunăstării fizice, mentale și emoționale. Atingerea unei chei energetice în mod individual sau în combinație cu o altă cheie revitalizează armonios fluxul de energie al vieții în organism. Cele 26 chei de energie le puteți folosi pentru transformarea stării de spirit, pentru sănătate fizică, psihică, emoțională.
Așa cum am mai scris: Dacă vreţi să acţionaţi asupra unui organ, ţineţi degetul, asociat organului, cu cealaltă mâna şi apasaţi-l cu întreaga mână, între trei şi cinci minuteÎn tot acest timp, respiraţi adânc.
Pentru întreg corpul, ţineţi fiecare deget individual timp de trei minute. 
Cu timpul puteți ține fiecare deget, de la fiecare mână, pe durata a 10 respirații lente.
Filozofia Jin Shin Jyutsu afirmă că puterea de a vindeca se află în fiecare dintre noi, în mâini, respirație, și conștiința de sine, cele trei  instrumente valoroase pentru auto-vindecare. Aceste instrumente pot ajuta pentru a debloca fluxul de energie subtilă blocată sau stagnată.
Practica zilnică, timp de o lună, aduce beneficii semnificative: sănătatea fizică, sănătatea emoțională, eficacitate, recunoștință, motivație, calm, și eficacitatea comunicării. De asemenea aduce scăderi semnificative ale greței, insomniei, furiei, resentimentelor, depresiei, simptomelor de stres, durerilor, presiunii timpului, și problemelor morale.
Ori de câte ori aveți mâinile libere (vă uitați la TV, așteptați în stație autobuzul, „țineți-vă” degetele, deoarece acestea sunt oportunități perfecte pentru a vă oferi tratament!

Semnificația degetelor.

Să ne reamintim că fiecare deget (de la mâini sau de la picioare) este responsabil de anumite emoții, guvernează un anumit organ și calmează diferite dureri.
 Astfel:
Degetul mare: îngrijorare, anxietate, depresie, stres și nervozitate (având efect calmant)
De asemenea, ajută în caz de: insomnie, probleme cu pielea, digestie (dureri de stomac), dureri abdominale, calmează greața, psoriasis, dureri de cap (în special baza degetului mare care poate fi masată).
Organele asociate cu degetul mare sunt stomacul şi splina. 
Degeul mare se poate „ține” atunci când energia stomacului şi splinei este afectată și când sunteți obligați să stați pe scaun timp îndelungat.

Degetul arătător: frica, (calmează sentimentele de frică), dezamăgirea, confuzia, critica de sine, timiditatea.
Organele asociate cu degetul arătător sunt rinichii şi vezica urinară și energia acestora.
Degetul arătător ajută și în caz de: dureri musculare, dureri de spate, dureri de dinţi, probleme digestive, constipație, balonare, tensiune musculară, retenție de lichide, când sunteți obligați să stați în picioare mult timp.

Degetul mijlociu: furie, iritabilitate, indecizie, hiper-activitate (nu vă puteți relaxa).
Organe asociate: ficat şi bila și energia acestora. 
Degetul mijlociu ajută în: oboseala generală, tensiune arterială, probleme cu circulaţia, probleme de vorbire, auz, ochi, vedere, când trebuie să citiți prea mult, calmează sentimentele de furie, echilibrarea emoțiilor, dureri menstruale, migrene, dacă vă învinețiți ușor, respirație greoaie. Degetele mijlocii atât de la mâini cât și de la picioare funcționează ca un armonizator general, mai ales pentru căile respiratorii și funcțiile digestive, crește producția optimă și sănătoasă de lapte pentru mamele care alăptează. Ajută, de asemenea, pentru a elibera stresul și durerea de la genunchi.

Degetul inelar: supărare, tristeţe, frica de respingere, durere sufletească, negativitate.
Organe asociate: plămâni şi colon/intestinul gros și energia acestora. 
Ajută în caz de: probleme cu respiraţia, transpirații nocturne, mucus excesiv, astm, probleme de digestive, țiuit în urechi (tinitus), menține circulația sănătoasă de-a lungul degetelor, afecțiuni ale pielii; calmează sentimentele de tristețe; ajută când trebuie să stați prea mult în pat, de exemplu în convalescență. Poate ajuta copii eliminând disconfortul legat de erupția dinților. Ajută vindecarea dinților și gingiilor. Revitalizează ficatul, vezica biliară, splina, pancreasul și funcțiile diafragmei. Poate consolida spatele și sistemul respirator.

Degetul mic: efort, lipsa stimei de sine, grijă, anxietate, insecuritate, irascibilitate, nervozitate. 
 Organe asociate: inima şi intestinul subţire și energia acestora. 
Ajută în caz de: boli de inimă, dureri de gât, probleme cu oasele,  balonare, stress (calmează), nesiguranță, nervozitate, ajută când trebuie să mergeți prea mult. Aduce energia focului în corp, încălzește corpul.
Exercițiu: Țineți degetul mic (pe fiecare mână) pentru a vă elibera de prefăcătorie, pentru a armoniza atitudinea de a vă strădui prea mult (la orice).
Centru palmei: oboseala.


Mudrele Jin Shin Jyutsu.

Ele se pot face independent una de cealaltă sau într-un set. Dacă alegeți să faceți cele 8 mudre ca într-un set, pe măsură ce mențineți fiecare poziție mudra, faceți două respirații lente, relaxat, apoi continuați cu poziția următoare. Mudrele care se fac pe ambele mâini (13, 14, 18, 19, 20) necesită 4 respirații (două pe mudra cu mâna dreaptă, două respirații pe mudra pe mâna stângă).
Cele opt poziții mudra necesită 26 respirații. Când ați terminat a opta mudra, rămâneți într-o stare relaxată, meditativă și faceți zece  respirații lente. 
Aceste mudre sunt menite să fie practicate pentru un total de 36 de respirații. (26+10=36)

a) Oboseală, prezbitism datorat vârstei, vedere neclară, expirație dificilă, depresie şi proastă dispoziţie. Probleme în luarea deciziilor, amânări, frustrări. Poziția elimină tensiunea și stresul de la cap până în picioare.
Degetul mare de la mâna dreaptă se aplică pe partea interioară a degetului mijlociu stâng, iar celelalte degete pe partea lui exterioară. Apoi se face aceeași mudră pe mâna cealaltă. (Fig. a)


b)  Foame, poftă nesăţioasă de dulciuri, oboseală, epuizare, iritaţii pe piele, probleme ale tenului, dispnee (respiraţie gâfâită).
Revitalizează toate funcțiile corpului. Elimină blocajele cauzate de oboseală. Poziția se folosește și când simțiți un sentiment incomod și când aveți un spirit temperamental.
Degetul mare şi cel mijlociu de la mâna dreaptă formează un cerc. Prindeţi cu vârful lor degetul mare al mâinii stângi. Se face aceeași mudră și pe mâna cealaltă. (Fig. b)


c) Dureri de urechi, afecțiuni cutanate, favorizează asimilarea oxigenului, întărește funcția respiratorie, stres, mers (mult, alergare, drumeţii), picioare obosite. Folosită această poziție în timpul mersului, jogging-ului, - vă ajută să respirați mai ușor. Se folosește în timpul zborului la altitudini mari (pentru urechi). Utilă când vă simți respinși și neiubiți, când s-a pierdut bunul simț, când sunteți neîndemânatici.   
Acestă mudra întărește funcția respiratorie și ajută la echilibrarea tuturor problemelor legate de ureche. Ajută în cazul în care pielea dvs are diverse afecțiuni.
Lipiți buricul degetului mare de unghia inelarului, formând astfel un cerc. (Fig. c)



d) Picioare grele sau obosite, stres, dureri de spate, plămâni, probleme digestive.
Întrepătrundeți degetele mâinilor, păstrând degetele mijloci în afară, suprapunându-le partea interioară. (Fig. d)

e) Dureri de spate, indispoziţie generală. Echilibrează minte/ corp. 
Mărește capacitatea de a inhala suflarea purificată de viață.
Poziția ajută la eliberarea tensiunii de la spate și aduce un sentiment general de bine. Ea întărește, de asemenea, capacitatea noastră de a inhala. Această mudra ajută la eliminarea energiei stagnante, dăunătoare și blocaje (de energie). Se poate face câteva minute. Se recomandă ca acestă mudra să fie, de asemenea, utilizată în oricare dintre următoarele situații: 1. Nu puteți vedea bine. 2. Expirații greu. 3. Sunteți frustrați. 4. Sunteți obosiți tot timpul. 5. Aveți probleme în luarea deciziilor, amânați lucrurile…
Lipiţi una de altă unghiile degetelor mijlocii de la ambele mâini. (Fig. e
Mențineți pozițiile d) și e) timp de câteva minute și ori de câte ori simțiți nevoia de îmbunătățire expirația sau inspirația, pentru a aduce armonie în corp, minte și spirit. Pozițiile 7 și 8 aduc armonia întregii ființe.



f) Eliberare generală de oboseala zilnică, tensiune,  stres, griji, frică, furie nesiguranță (față de finanțe, muncă, sănătate, avere, fericire, relații).  
Degetulul mare drept peste degetulul mare stâng, arătător și degetul mijlociu. Restul degetelelor drepte pe sub aceleași 3 degete (degetul mare, indexul, mijlociu). Se face poziția și cu mâna cealaltă. Stați în această poziție timp de câteva minute (sau mai mult dacă simțiți nevoia) pe fiecare mână. (Fig. f)


g) Calm și revitalizare. Poziția calmează corpul, eliberează tensiunea nervoasă/ nervozitatea, stresul, revitalizează toate funcțiile organelor. Calmează respirația agitată după efort. Alungă deprimarea. Elimină starea de „fără chef”.
Cu degetele de la o mână se înfășoară degetele mic și inelar de la cealaltă mână. Se face la fel pe mâna cealaltă. Mențineți această postură atâta timp cât doriți.  (Fig. g)


h) Următoarea poziție a mâinilor se folosește când nu se poate respira adânc, auz scăzut, dureri de picioare, lentoare, ochi încețoșați sau dureroși. Această poziție a mâinilor se numește: Inhalarea Abundenței.
Așezați ușor degetul mare drept, pe toată lungimea degetului mijlociu stâng, înfășurați restul degetelor în jurul degetului mijlociu stâng. (Idem pentru degetul mijlociu drept). (Fig. h)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu