marți, 13 iunie 2017

PARTEA 2. TEHNICA DE VINDECARE: JIN SHIN JYUTSU

Exercițiile Treimii

Treimea este o combinație de exerciții cu adevărat puternică, deoarece abordează totul și ajută totul la fiecare nivel. Le puteți face pe toate cele trei exerciții, sau doar unul la un moment dat, și veți obține beneficii surprinzătoare pentru sănătatea fizică, psihică, mentală, emoțională, energetică, spirituală.
„Treimea” în Jin Shin Jyutsu este alcătuită din Funcția principală Centrală - Sursa vieții (Fluxul energetic central, exercițiul descris la nr. 22), Supraveghetorii - energia stângă și dreaptă (exercițiul descris la nr. 6), mediatorul (care păstrează armonizate energiile de trecere de la stânga la dreapta și invers), exercițiul descris la nr. 3.



TEHNICI

1) Punctul major pentru eliberarea tensiunii umerilor, reduce oboseala, tensiunea și stresul. Acesta este un punct major din Jin Shin Jyutsu, care joacă un rol important în două din cele trei fluxuri de energie de bază. Această tehnică armonizează curgerea fluxului energiei din canalul central. Practicarea acestei poziții aduce armonie și echilibru în întregul corp.
Este recomandat să se înceapă ziua masând aceste puncte, de la baza gâtului, timp de câteva minute, pentru a vă stimula fluxul de energie care vă va susține pe parcursul zilei. De asemenea puteți face această tehnică înainte de a adormi (sau să păstrați poziția până adormiți), pentru detensionare.
Plasați palmele pe umeri și lăsați degetele să „atârne” pe partea de sus a umărului.
Când țineți mâinile pe umărul opus (mâna dreaptă pe umărul stâng și mâna stângă pe umărul drept), degetul mare ar trebui să se sprijine pe baza gâtului. Atunci când țineți mâinile pe aceleași parte a umărului, degetul mic este pe baza gâtului. Utilizați această metodă, câteva minute pe fiecare parte. (Fig 1)



2. Pentru insomnie

a) Se ține degetul mare stâng, apoi cel drept până când simțiți un puls în fiecare (sau țineți apăsat timp de 2 minute dacă pulsul nu este detectat). Pentru a maximiza rezultatul, expirați, lăsând umerii în jos, zâmbiți și inhalați în mod natural. Se fac între 9 și 36 expirații și inhalații pe deget mare. Acest lucru vă va ajuta și pentru destresare dar și pentru relaxare. (Fig. 2A)
b) Plasați degetele mâinilor de o parte și alta a bazei craniului, stând jos, în picioare sau culcat. Se fac între 9 și 36 expirații și inhalații. (Fig. 2B)
c) Mâna stângă pe baza dreaptă a craniului, mâna dreaptă pe osul obrazului stâng. Apăsați până când impulsurile se armonizează. Apoi, mâna dreaptă pe baza din stânga a craniului, mâna stângă pe osul obrazului drept. Se fac între 9 și 36 expirații și inhalații pe fiecare poziție. (Fig. 2C)
d) „Țineți” degetul inelar stâng cu mâna dreaptă și apoi cu mâna stângă degetul inelar drept. Atfel vă veți relaxa și vindeca. Se fac între 9 și 36 expirații și inhalații pe fiecare poziție. (Fig. 2D)


3. Revitalizarea energiei ascendente și a energiei descendente. Mărirea energiei pe partea stângă și partea dreaptă a corpului. Este o tehnică de ajutor individual pentru Armonizarea Mediatorului, pentru a armoniza energia. Este extrem de important să se mențină această energie, să funcționeze în mod corespunzător pentru furnizarea totală de energie a întregului corp.
Voi reda pașii pentru echilibrarea energiei pe partea stângă, pentru echilibrarea energiei pe partea dreaptă, înlocuiți instrucțiunile pentru partea stângă cu echivalentul pe partea dreaptă.
Formați un cerc din degetul mare stâng peste unghia inelarului stâng. Puneți mâna dreaptă peste umărul stâng. (Aceasta revitalizează energia ascendentă.)
Apăsați timp de 2 până la 5 minute sau până când simțiți pulsurile și simțiți că se sincronizează unele cu altele.
Ținând mâinile în poziția descrisă anterior, apropiați genunchiul stâng de cel drept. (Această poziție revitalizează energia descendentă.) Apăsați timp de 2 până la 5 minute sau până când simțiți pulsurile de la genunchi și simțiți că se sincronizează unele cu altele. (Dacă nu puteți să vă lipiți genunchii, astfel încât să se atingă în interior, puteți plasa talpa piciorului drept pe partea interioară a genunchiului stâng.)
Faceți aceeași pași pe partea dreaptă.
Mâinile puse pe umăr revitalizează energia ascendentă, iar apropierea genunchilor revitalizează energia descendentă. (Fig. 3)



4. Digestie (Fig. 4)

Stresul poate provoca indigestie, care poate tulbura grav sistemul gastro-intestinal. Cu trecerea timpului, tulburările digestive pot duce la o stare cronică de disconfort. Acidul gastric este esențial pentru a asimila minerale (cum ar fi fier și calciu). Refluxul gastric, excesul de acid gastric, gaze în exces, constipația, indigestia, durerile de stomac sunt semnale că sistemul digestiv este în primejdie. Filozofia susține că procesul fizic al sistemului digestiv este sustinut de o energie descendentă cu curgere corespunzătoare, care ține de asimilare și eliminare fără probleme. (Alimente intră în gură, coboară în esofag, stomac și intestine; în cele din urmă deșeurile coboară în rect.)
Stresul, factorii de mediu, dieta săracă, și traumele pot interfera cu fluxul liber de curgere al energiei, o restricționează și pot duce la disconfort în corp, minte și spirit. Atunci când stresul și alte condiții adverse sunt prelungite, dizarmonia poate cauza boli.
Următoarele metode sunt utile pentru rezolvarea unor  probleme digestive:
a) Pentru toate tipurile de dureri de stomac, pentru greață și balonare, inclusiv pentru durerile de cap, alegeți următoarea poziție care susține fluxul descendent al energiei.
Întindeți-vă pe partea stângă, îndoiți ușor picioarele, între genunchi puneți palma stângă peste dreapta.
Odihniți-vă în această poziție și concentrați-vă pe respirație.
Se poate practica această poziție, timp de 20 minute, imediat după fiecare masă, dacă aveți probleme  digestive cronice.

b) Pentru a elimina balonarea, încercați următoarele poziții ale mâinilor: Stați pe scaun cu spatele drept, puneți dosul mâinii stângi la nivelul coloanei vertebrale inferioare, la a patra vertebră lombară, puțin mai sus sacrum. Mâna dreaptă pe coapsă cu palma în sus, unghia degetului inelar sub degetul mare. Rămâneți în această poziție timp de până la 20 de minute, sau până când simțiți relaxare abdominală. Practicând zilnic se vor rezolva problemele legate de blonare.

c) Pentru a elimina constipația, creșteți aportul de apă și de fibre.
 Puneți mâna dreaptă pe partea de sus a umărului stâng în apropierea gâtului. Țineți degetul arătător drept cu cealaltă mână.
Încetiniți ritmul respirației până devine netedă, lungă, și relaxată. Continue respirația în această manieră și mențineți poziția mâinilor timp de 20 de minute sau până când vă simțiți intestine mișcându-se și simțiți că trebuie să mergeți la toaletă.

d) Diareea este un semn că sunteți îngrijorați. Cel mai simplu mod de a calma grijile este să vă țineți degetul mare în cealaltă mână. Pentru cazuri grave de diaree consultați medicul.

5) Pentru a echilibra aciditate în organism dar și pentru a avea un somn odihnitor: puneți mâna dreaptă pe umărul stâng, degetele de la mâna stângă strânse în palmă la baza degetului mare. Inversați poziția mâinilor după un timp. (Fig. 5)


6) Stimularea sistemul imunitar, răceală, durere în gât.
Puneți mâna stângă peste umărul drept (astfel încât degetele să fie peste SEL11 și SEL 3) și mâna dreaptă pe regiunea inghinală din dreapta (SEL 15). Țineți această poziție pentru câteva minute, sau cel puțin 20-30 minute pentru alte situații mai grave (infecțiile virale și bacteriene). Dacă aveți durere în gât, acesta va trece în câteva minute. Apoi puneți mâinile pe cealaltă parte (mâna dreptă peste umărul stâng, mâna stângă pe regiunea inghinală stângă). (Fig. 6)


7) Osteoporoza, aritmii, miopie, lubrifierea articulațiilor: Plasați mâna stângă pe umărul umărul stâng (SEL 11/3) și mâna dreaptă pe cotul stâng (SEL 19). Se schimbă apoi poziția pe partea opusă. Se face acestă poziție, în fiecare zi, timp de cel puțin 20 de minute și, dacă este posibil, 2ori pe zi, timp de cel puțin două săptămâni. Această poziție, la fel ca și celelalte se poate aplica pe propria persoană cât și pe alte persoane. (Fig. 7)


8) Următoarea poziție elimină tensiunea mentală și aduce o minte energetică, mărește vitalitatea, înlătură oboseala, menține vigilența și memoria la cote bune, eliberează toxinele, elimină tensiunile din corp (spate, genunchi, disconfort în picioare), oferă ajutor în echilibrul poftei de mâncare, ajută în curățarea colonului și în scăderea în greutate, poziție utilă pentru împământare. Această metodă poate ajuta și la reducerea celulitei prin stimularea eliberării de toxine.
Plasați palmele (cu palmele în sus sau în jos, cum vă este mai confortabil) sub fese, stând în șezut sau întinși pe spate.
Această poziție se face timp de 20 de minute pe zi. Efectuarea acestei poziții timp de o oră pe zi este echivalentul unei sesiuni de jogging de jumătate de oră. (Fig. 8)


9) Următoarea poziție a mâinilor este utilă pentru calmarea durerilor de cap de toate tipurile, migrene, depresie, destresare și relaxare.
 Apăsați pe muntele de sub degetul mare (SEL 18) timp de aproximativ 2 minute, întâi pe mâna stângă apoi pe dreapta. (Fig. 9)


10) Pentru migrene sau dureri de cap cronice/severe, trucul este de a aduce energie în jos. Atunci când simțiți un atac violent de disconfort în cap, folosind mâna dreaptă, atingeți zona care se află chiar sub osul gleznei drepte, în afara călcâiului (unde veți găsi un gol), zonă cunoscută sub denumirea de SEL 16. Faceți același lucru cu mâna stângă pentru zona osului gleznei stângi. Țineți așa până când simțiți un puls.
În continuare, cu toate degetele atingeți baza degetului mare de la mână, ca la poziția anterioară, Fig. 9. Apăsați până când simțiți un puls sau timp de 5 minute. Apoi reveniți la atingerea gleznelor, SEL 16. (Fig. 10)


11) Anxietate: Țineți cu cealaltă mână împreună trei degete (indiferent care), atunci când vă simțiți anxioși.

12) Pentru prevenirea cancerului şi pentru a stimula funcţionarea sistemului imunitar. (Fig. 12)
Se plasează degetele ambelor mâini în zona sternului. Este recomandat ca această tehnică să se efectueze de câteva ori pe zi timp de câteva minute.


13) Rinichi, înțepături în umeri și brațe.
Se coboară energia: mâna stângă pe ultima coastă pe partea dreaptă (SEL 14) și mâna dreaptă pe cotul stâng (SEL 19). Pentru rinichi, metoda simplificată este de a se ține degetul arătător. (Vedeți harta SEL)

14) Oboseală bruscă, moleșeală, somnolență.
În cazul în care vă cuprinde brusc oboseala dar trebuie să rămâneți trezi și aveți nevoie de energie puneți mâna dreaptă pe partea opusă, pe coapsa interioară stângă (≈ 10 cm. deasupra genunchiului) și așezați mâna stângă pe brațul drept sus (≈ 10 cm. deasupra pliului cotului) - și vice versa. 5 minute pe fiecare poziție. Efectuați acest exercițiu în fiecare zi pentru sănătate și vitalitate.

15) Varice, crampe menstruale.
Cheia pentru prevenirea varicelor este SEL 15 care se găsește în zona inghinală pe fiecare parte a osului pubian. Țineți degetele pe această zonă.  Apoi cu mâna stângă apăsați SEL 15/stânga și cu mâna dreaptă SEL 6 pe partea dreaptă (SEL 6 se găsește pe bolta piciorului).  Inversați mâinile pentru cealaltă parte. (Vedeți harta SEL).

16) LIFTING.
Următorul exercițiu, simplu de efectuat, ajută la reglarea temperaturii corpulului (mai ales într-un climat foarte cald), relaxează mușchii și mișcă energia în profunzimea pielii pentru a o curăța, purifica și regenera.
Este un exercițiu miraculos, care dacă este practicat 20 de minute pe zi, în fiecare dimineață, timp de două săptămâni, prietenii dvs vor crede că ați făcut lifting.
Țineți brațele încrucișate și așezați palma dreaptă (cu degetele orientate în jos spre picioare) pe gamba stângă (partea inferioară a piciorului), palma stângă pe gamba dreaptă. Dacă lucrați pe altcineva, puteți să nu încrucișați brațele. (Figura 16)


17) Crize Epileptice.
Cu mâna dreaptă țineți degetul mare de la piciorul drept și cu mâna stângă țineți degetul mare de la piciorul stâng.  
Țineți poziția atâta timp cât este nevoie, până când vă simțiți din nou normal. În acest mod se poate opri criza înainte de a începe.

18) Vezica urinară, picioare umflate și orice discomfort al picioarelor.
Țineți fiecare poziție pentru câteva minute:
Prima poziție - mâna dreaptă pe partea stângă a gâtului, mâna stângă pe coccis.
A doua poziție - (păstrați mâna dreaptă pe gât), mutați mâna stângă în spatele genunchiului stâng.
A treia poziție - (păstrați mâna dreaptă pe gât), mutați mâna stângă la exteriorul călcâiul stâng.
A patra poziție - (păstrați mâna dreaptă pe gât), mutați mâna stângă la degetul mic al piciorului stâng.

19) Sindromul menstrual, pentru picioare grele, slabă circulație, picioare reci și picioare care „sar”.
 Mâna stângă se așează deasupra osului pubian și mâna dreaptă pe coccis. Această poziție mută energia blocată din acea zonă și problema dispare.

20) Diabet
Țineți degetele mâinii drepte pe a Sel 13 din dreapta și degetele mâinii stângi pe Sel 13 din stânga, pentru câteva minute.
Apoi mutați mâinile pe ambele Sel 14, pentru câteva minute. Mutați pe Sel 15. (A se vedea harta punctelor SEL Jin Shin Jyutsu)

21) Atac de panică.
Pe stânga corpului: Apăsați ușor pe punctul SEL 17, la încheietura mâinii, pe partea degetului mic. Apoi aceeași presiune pe punctul SEL 1, aflat pe partea interioară a genunchiului. Se repetă pe partea dreaptă a corpului. (Fig. 21)


22) Fluxul energetic central (Fig. 22)
Următoare tehnică are ca scop energizarea centrilor energetici principali ai organismului/chakre. Fluxul energetic central, cunoscut sub numele de canalul Sushumna, considerat izvorul vieții, curge prin mijlocul corpului. Folosind tehnica dimineața, înviorează. Folosind-o seara, relaxează și induce somnul.
Palma mâinii drepte rămâne pe cap de la poziția 1 până la poziția 6. Durata tehnicii este de aproximativ 20 de minute. Mențineți fiecare poziție atâta timp cât vă este comod.
1) Puneţi palma dreaptă pe creştetul capului și degetele mâinii stângi pe frunte, între sprâncene. Mâna dreaptă rămâne pe cap.
2) Mutaţi palma stângă pe vârful nasului. Mâna dreaptă rămâne pe cap.
3) Mutaţi palma stângă în gropiţa dintre clavicule (sub gât). Mâna dreaptă rămâne pe cap.
4) Mâna dreaptă rămâne pe cap. Mutaţi palma stângă în mijlocul sternului (pe timus).
5) Mâna dreaptă rămâne pe cap. Mutaţi palma stângă la capătul inferior al coastelor, pe chakra 3/plexul solar.
6) Mâna dreaptă rămâne pe cap. Mutaţi palma stângă pe marginea superioară a pubisului. (L7 - Plasarea degetelor de la mâna stângă pe osul pubian, revitalizează oasele și stimulează energia descendentă (din față).)
7) Mâna stângă rămâne pe pubis, în timp ce dreapta se mută de pe cap pe coccis. (Această poziție revitalizează energia ascendentă (pe spate), ajută la circulația de la nivelul membrelor, ajută la mâini și picioare reci și umede. Atenuează crampele menstruale.)  

(Pozițiile 6 și 7 - Plasarea degetelor pe L7 cu R1 și apoi cu R2, ajută la consolidarea coloanei vertebrale.) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu