marți, 13 iunie 2017

PARTEA 3. TEHNICA DE VINDECARE: JIN SHIN JYUTSU

23) Energizarea funcției splinei (Fig. 23)

Splina este cel mai mare organ limfatic și este foarte important pentru buna funcționare a sistemului imunitar. Energizarea funcției splinei aduce calm, întărește sistemul imunitar și îmbunătățește digestia. În Jin Shin Jyutsu, energizarea funcției splinei este, de asemenea, cunoscută ca secvența ascendentă a energiei anterioare și este utilă pentru îmbunătățirea/menținerea:
Chimiei sângelui.
Funcției digestive.
Sistemului nervos.
Vitalitalității.
Numărului de celule albe din sânge.
Puneți mâinile / degetele în punctele descrise mai jos și țineți fiecare poziție timp de aproximativ 90 de secunde sau până când simțiți că impulsurile se aliniază și / sau simțiți un sentiment general de calm.
Cum se face energizarea funcției splenice (Următoarele informațiile sunt preluate din cartea Daily Health and Fitness de Sam Fury.)
Există patru poziții pentru energizarea funcției splinei . Efectuați-le pe ambele părți ale corpului.
Mâna stângă pe coccis. Mâna dreaptă pe partea interioară a osului gleznei drept spre călcâiul (dreapta SEL 5).
Mâna stângă pe coccis. Mâna dreaptă pe baza coastelor din stânga (SEL 14 stânga).
Mâna dreaptă chiar sub nivelul celei de-a treia coaste drepte (dreapta SEL 13). Mâna dreaptă pe baza baza coastelor din stânga (la stânga SEL 14).
Mâna stângă chiar sub centrul osului claviculei stângi (la stânga SEL 22). Mâna dreaptă pe baza coastelor din stânga (la stânga SEL 14).

24) Energizarea funcției stomacului (Fig. 24)

În Jin Shin Jyutsu, energizarea funcției stomacului este, de asemenea, cunoscută ca secvența anterioară de scădere a energiei și este utilă pentru îmbunătățirea/menținerea:
Congestiei de deasupra taliei (aer/gaze în abdomen).
Stresului mental.
Greutății.
Îngrijorării.
Puneți mâinile/degetele în punctele descrise mai jos și țineți fiecare poziție timp de aproximativ 90 de secunde sau până când simțiți că impulsurile se aliniază și/sau simțiți un sentiment general de calm.
Cum se face energizarea funcției stomacului
Există șapte poziții în secvența de energie a funcției stomacului. Faceți secvența de pe ambele părți ale corpului.
Degetele drepte la baza pometului stâng (SEL 21 în stânga). Așezați degetele stângi sub clavicula stângă (stânga SEL 22).
Degetele drepte la baza pometului stâng (SEL 21 în stânga). Degetele stângi la baza coastelor dreapte din față (SEL 14).
Degetele drepte la baza pometului stâng (SEL 21 în stânga). Degetele stângi la partea inferioară a spatelui (dreapta SEL 23).
Degetele drepte la baza pometului stâng (SEL 21 în stânga). Degetele stângi la baza coastelor din stânga față (la stânga SEL 14).
Degetele drepte la baza pometului stâng (SEL 21 în stânga). Degetele stângi pe coapsa interioară dreaptă, la aproximativ 3 centimetri deasupra genunchiului drept (dreapta SEL 1).
Degetele drepte la baza pometului stâng (SEL 21 în stânga). Degetele stângi la aproximativ jumătatea distanței dintre genunchi și gleznă (dreapta SEL Low 8).
Degetele drepte la baza pometului stâng (SEL 21 în stânga).  Țineți degetul mijlociu drept de la picior cu degetul mare stâng și cu oricare deget de la mâna stângă.

25) Energizarea funcției vezicii urinare (Fig. 25)  

În Jin Shin Jyutsu, energizarea funcției vezicii urinare este, de asemenea, cunoscută ca secvența de energie descendentă și este utilă pentru:
Eliminarea stresului.
Eliminarea proceselor corpului.
Durere de cap.
Disconfort muscular și de picior.
Cum se face energizarea funcției vezicii urinare
Puneți mâinile / degetele în punctele descrise mai jos și țineți fiecare poziție timp de aproximativ 90 de secunde sau până când simțiți că impulsurile se aliniază și / sau simțiți un sentiment general de calm.
Sunt 4 pași care trebuie efectuați pe ambele părți ale corpului.
Degetele drepte pe partea laterală a gâtului, pe distanța dintre urechea stângă și coloana vertebrală (stânga SEL 12). Mâna stângă pe coccis.
Degetele drepte pe partea laterală a gâtului dintre urechea stângă și coloana vertebrală (stânga SEL 12). Mâna stângă pe partea din spatele genunchiului stâng.
Degetele drepte pe partea laterală a gâtului dintre urechea stângă și coloana vertebrală (stânga SEL 12). Mâna stângă în exteriorul gleznei stângi, sub osul gleznei stângi (stânga SEL 16).
Degetele drepte pe partea laterală a gâtului dintre urechea stângă și coloana vertebrală (stânga SEL 12). Țineți degetul mic de la piciorulstâng cu degetul mare stâng și oricare deget de la mâna stângă.

26) Colita ulcerosă sau colita ulcerativă
Colita ulceroasă este o inflamație cronică a intestinului gros sau a colonului. La persoanele cu colită ulcerativă, ulcerele și inflamația căptușelii interioare a colonului conduc la durere abdominală, diaree și sângerări rectale.
Următoarele exerciții pot ajuta în orice indispoziții digestive. Totuși, dacă vă simțiți incomod în timpul acestor exerciții, faceți pauză o scurtă perioadă de timp, apoi încercați din nou câteva minute de fiecare dată. Experimentați și ascultați ceea ce vă spune corpul!
Faceți aceste două exerciții cât mai des posibil:
Pentru a echilibra partea frontală (mai ales în timpul unei crize), puneți mâna stângă peste umărul drept (SEL 11) și mâna dreaptă, cu palma în sus, pe osul Ischium (osul curbat care formează baza fiecărei jumătăți a bazinului), (fesă SEL 25).
Acest exercițiu ajută energia descendentă pe partea din față a corpului.
Pentru a echilibra spatele, așezați mâna stângă peste umărul drept (SEL 11) și mâna dreaptă pe zona inghinală (SEL 15) (Fig. 26). Acest exercițiu ajută energia ascendentă de pe spatele corpului și stimulează sistemului imunitar.



27) Pentru situații de URGENȚĂ (când vă rămâne ceva în gât, pentru a deschide gâtului, dificultăți în a respira, sufocare, greață, vărsături, stare de rău bruscă).
Se plasează mâinile în interiorul genunchilor (SEL 1). Poate fi cu brațele încrucișate sau nu. Această poziție de urgență mută energia în jos. De asemenea, pentru această situație (de urgență), puneți mâinile pe partea superioară a brațelor (SEL 19S ridicat). De asemenea, puteți deschide punctele energetice de pe partea din spate (9 și 10) pentru a elibera zona pieptului, precum și pentru a ajuta sistemul digestiv. Și, în sfârșit, un alt punct de energie util este pe gât. Se pune mâna dreaptă pe partea dreaptă a gâtului, lângă coloana vertebrală și mâna stângă pe partea stângă a gâtului, lângă nivelul coloanei vertebrale (SEL 12).

28) Distimia
 Distimia este o tulburare afectivă ce se întinde pe o perioadă îndelungată (cel puţin doi ani), fiind caracterizată de stări de depresie fluctuantă intercalată cu perioade de stări normale.
 Persoanele care suferă de această tulburare au o stare depresivă în majoritatea zilelor şi au cel puţin două din următoarele simptome:
Poftă de mâncare scăzută sau peste limitele normale.
Insomnie sau hipersomnie.
Energie scăzută sau oboseală.
Stimă de sine scăzută.
Concentrare deficitară sau dificultăţi de a lua decizii.
Sentiment de neajutorare.
Senzație de lipsă de speranță.
Pentru acest tip de depresie se recomandă tehnicile 3 și 22, descrise mai sus) și ținerea degetelor. Toate acestea trebuie efectuate cât mai des posibil.

29) Țineți degetele de la picioare pentru revitalizarea întregii ființe. Acest exercițiu este foarte puternic. Este un exercițiu de armonizare, destul de simplu, care se face pe o altă persoană: stați pe partea dreaptă a pacientului (asigurați-vă că stă confortabil și relaxat) și cu mâna stângă, țineți degetul mare stâng de la picior și cu mâna dreaptă, țineți degetul mic drept de la picior. Țineți pentru câteva minute, până când simțiți un puls ritmic care ar putea începe să se simtă destul de tare pentru un timp. 
Apoi mutați pe următorul deget de la fiecare picior. Cu mâna stângă, țineți degetul arătător și cu mâna dreaptă țineți degetul inelar drept de la picior. Țineți pentru câteva minute. Apoi mutați pe degetele mijlocii de la picioare. Treceți apoi la degetul inelar și degetul arătător de la piciorul opus, apoi la degetul mic și degetul mare de la piciorul opus.
Ați putea menține fiecare poziție de ținere a degetelor de la picioare, timp de 5 minute, deci, total 25 de minute. Mutați-vă apoi pe partea stângă și inversați mâinile (cu mâna dreaptă țineți degetul mare drept de la picior și cu mâna stângă, țineți degetul mic stâng de la picior, apoi continuați în maniera descrisă anterior).
În cazul în care există durere în timpul acestui exercițiu, care durează mai mult de câteva secunde, opriți-vă până când durerea dispare. Durerea este un semn bun că energia se mișcă - dar nu trebuie să mențineți durerea.

30) Energizarea funcției pulmonare
Prima poziție a acesteia tehnici: degetele stângi pe partea stângă SEL 14 și degetele drepte pe partea stângă SEL 22 (sau clavicula stângă). A doua poziție: degetele drepte pe partea dreaptă, SEL 14 și degetele stângi pe SEL 22. (Fig. 30)


31) Psoriazis
Psoriazisul este o afecțiune necontagioasă a pielii care provoacă o reproducere rapidă a celulelor pielii, rezultând pete roșii și uscate de piele îngroșată. Psoriazisul afectează în mod obișnuit pielea coatelor, genunchiului, scalpului și urechilor.
Un mod simplu și puternic de a vă ajuta în acest caz este să vă țineți degetul mare, atunci când mâinile dvs. sunt libere (vizionați emisiuni TV, așteptați autobuzul…). Apoi, faceți exercițiul puternic de auto-ajutorare de la nr. 22, insistând, în special pe L4, care ajută respirația și stimulează sistemul imunitar și pe L5 care ajută suprarenalele. Ar fi ideal să practicați exercițiul 3 o oră în fiecare zi (exercițiul principal al Sursei vieții) sau 30 minute dimineața și 30 minute seara. Încă o suprapunere legată în mod special de respirație și de piele este funcția energetică pulmonară pe care o puteți stimula prin exercițiul anterior, 30.  Apoi stimulați fluxul energetic al stomacului, (ex. 24), precum și fluxul splenic (ex 23, o dată pe zi). 

32) Sârma de la sutiene poate tăia/bloca energia ceea ce este un pericol pentru sănătate.
Țineți pur și simplu mâna stângă pe SEL 11 pe partea stângă și degetele mâinii pe dreapta SEL 22. Apoi inversați pentru partea cealaltă a corpului. (În termeni simpli, plasați mâna stângă pe gât / umărul stâng și degetele dreapte sub clavicula dreaptă (omoplat)).

33) Împingerea Energiei
O tehnică de prim ajutor, Jin Shin Jyutsu, pentru vindecarea rănilor (cicatrizarea lor) este împingerea energiei spre interior. Puneți mâna stângă peste mâna dreaptă și țineți vă astfel mâinile deasupra zonei afectate - nu este nevoie să atingeți pielea dacă rana este adâncă, proaspătă sau deschisă – tehnica va funcționa la fel de bine. Chiar și cea mai adâncă rană se vindecă repede.
Utilizați această tehnică ori de câte ori aveți nevoie să păstrați ceva în corp, sau pentru a repara corpul. În cazul unui ciclu menstrual dificil, puneți-vă mâinile peste zona de reproducere.
În cazul unui accident și persoana are o rană mare, sau are hemoragie, puneți-vă mâinile în această poziție peste rană pentru a păstra totul intact în organism, până vine ambulanța. (Fig. 33)
Dacă doriți să scoateți ceva din corp, de exemplu v-a intrat o așchie în deget, aveți cioburi de sticlă sub piele, v-a intrat ceva în ochi, etc., puneți mâna dreaptă peste mâna stângă - apoi puneți mâinile peste zona afectată.


34) Reglarea temperaturii corpului. (Dacă doriți să vă răcoriți corpul vara sau să vi-l încălziți iarna.)
a) Pentru a încălzi sau pentru a răci corpul, exercițiul de la poziția 16 este de ajutor.
b) SEL 8 se află pe partea exterioară a genunchiului și una dintre funcții sale principale este de a regla temperatura corpului. Țineți palma dreaptă pe SEL 8 pe partea exterioară a genunchiului drept dacă doriți să se răcească corpul. Țineți palma stângă pe partea exterioară a genunchiului stâng, SEL 8, pentru a încălzi corpul. Dacă uitați pe ce parte trebuie să puneți palma, țineți palmele pe fiecare SEL 8, energia va ști ce trebuie să facă.
c) Țineți degetul mic - ajută energia Focului în organism.
d) Încercați și următoarea succesiune de etape pentru a vă regla  temperatura în organism. Exercițiul durează în jur de 20 de minute.
Utilizați-l pentru a revitaliza, energiza   întregul sistem, pentru a avea stare de fericire interioară, pentru a regla temperatura corpului (pentru a încălzi corpul atunci când este frig, și a-l răci atunci când este cald), precum și pentru a echilibra sistemul nervos (pentru a calma).
Efectuați fiecare pas câteva minute sau până când simțiți să treceți la poziția următoare:
Pasul 1: Se pune mâna stângă pe baza coloanei vertebrale (coccis).
Se pune mâna dreaptă sub călcâi.
Pasul 2:
Mutați mâna dreaptă și plasați-o în partea stângă pe baza cuștii coastelor, cutia toracică, SEL 14. 
Pasul 3
Deplasați mâna stângă și plasați-o în partea dreaptă deasupra zonei sânului, SEL 13.
Pasul 4
Mutați mâna stângă și plasați-o în partea stângă pe centrul osului clavicular.

35) Piele, Sclerodermia.
Așezați degetele mâinii drepte sub piciorul stâng în centrul tălpii, iar cu mâna stângă țineți degetul mic stâng de la picior. Inversați mâinile pentru celălalt picior. Această poziție este deosebit de bună pentru orice mâncărime a pielii. De asemenea, purifică pielea. Ați putea continua cu exercițiul 22 pentru a vă armoniza întreaga ființă și a stimula sistemului imunitar. În final țineți degetul mare pentru suprafața pielii și degetul inelar (pe rând, de la fiecare mână) pentru pielea profundă. Puteți continua cu exercițiul 30.
Sclerodermia este o boală autoimună a țesutului conjunctiv. Afecțiunile autoimune sunt boli care apar atunci când țesuturile corpului sunt atacate de propriul sistem imunitar. Sclerodermia se caracterizează prin formarea țesutului cicatrizat (fibroza) în piele și în organele corpului. Cauza sclerodermiei nu este cunoscută.

36) Nervi, pentru a controla mintea.
Pentru a ieși de sub controlul minții, pentru a elimina gândurile, frământările, grijile, anxietatea, irascibilitatea și sâcâierile, trebuie preluat controlul asupra minții, lucrând asupra SEL 12 și 20, 21, 22 (pe partea dreaptă întâi).  
Mâna stângă pe gât în stânga (SEL 12) și mâna dreaptă pe frunte dreapta (SEL 20), apoi mutați mâna dreaptă spre obrazul drept (SEL 21), apoi mutați mâna dreaptă pe clavicula dreaptă (SEL 22).
Utile sunt și exercițiile 23 și 24, Energizarea funcției splinei și a stomacului.

37) Pentru nervi la stomac
(Partea dreaptă dreapta): Plasați degetele stângi pe pometul drept (SEL 21) și degetele drepte pe osul drept al claviculei (SEL 22). După câteva minute, mutați mâna dreaptă la bază din stânga a cutiei toracice (SEL 14). Inversați mâinile pentru modelul de energie stânga.

38) „ Revărsare de energie vitală, fără limite”
SEL 10 eliberează o „revărsare de energie vitală fără limite”, atunci când este deblocat. Cel mai simplu mod de a deschide SEL 10 este de a ține mâinile încrucișate apăsând pe 19 (sus) (19S), degetele mari dedesubt, celelalte 4 degete deasupra brațelor, apăsând între tendoane. Această poziție deschide, de asemenea, SEL 9, care se găsește mai jos SEL 10. (Fig. 38)
Poziția reglează și presiunea sanguină.


39) Dureri insuportabile (lucru pe o altă persoană)
Țineți, fără nici un fel de presiune, fără nici un fel de masaj, călcâiele, sub gleznă. Se țin pe rând ambele călcâie, cu mâinile dvs, exact sub gleznă (De exemplu pentru piciorul stâng, degetele dvs stângi vin în exteriorul călcâiului și degetele drepte în interiorul piciorului (călcâiului), chiar sub gleznă.)

40) Mușchi: Spasme, tensiune, durere musculară
Puneți degetele drepte în spatele genunchiului drept și degetele stângi în spatele genunchiului stâng, pentru ameliorarea tensiunii din mușchi (oricare ar fi ei, de la umăr, spate etc). În câteva secunde spasmul trece, durerea scade în intensitate, iar în 15 minute vă veți simți ca și cum nimic nu s-a întâmplat. (Fig. 40)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu